https://www.podbean.com/ep/pb-b9wqs-187f6b6
Στο 11ο επεισόδιο της σειράς #AccelerateAction Talks της KPMG, η Δήμητρα Σπανού, Manager, People Services, KPMG στην Ελλάδα, συνομιλεί με τον Σωτήρη Σταματίου, Πρόεδρος του Συνδέσμου Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας (ΣΔΑΔΕ) και Group HR Director του Ιδρύματος Ωνάση, για τις πολυδιάστατες ανισότητες στον εργασιακό χώρο και την ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2023/970, η οποία θα φέρει μια νέα πραγματικότητα στις επιχειρήσεις. Ο Σωτήρης μας μιλάει ενδελεχώς για εκείνες τις μορφές ανισότητας που επικρατούν περισσότερο στον εργασιακό χώρο, επισημαίνοντας παράλληλα ότι τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί ουσιαστική πρόοδος στην ισότητα των φύλων σε συγκεκριμένους τομείς στον ιδιωτικό τομέα και ιδιαίτερα στις χώρες της δυτικής Ευρώπης, με την Ελλάδα να ακολουθεί σε πιο αργούς ρυθμούς. Αναλύει τη λεγόμενη «γυάλινη οροφή» που συχνά αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην ανέλιξή τους σε ηγετικές θέσεις, επισημαίνοντας ως βασικά εμπόδια την κουλτούρα των επιχειρήσεων και την έλλειψη δομικής στήριξης. Κεντρικό σημείο της συζήτησης είναι η ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2023/970 έως τον Ιούνιο του 2026 για τη μισθολογική διαφάνεια, η οποία αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στο τοπίο των ελληνικών επιχειρήσεων. Ο Σωτήρης αναλύει, τα όσα προβλέπει η οδηγία, τις αλλαγές που θα φέρει, το κατά πόσο έτοιμες είναι οι εταιρείες να τη δεχτούν και να διαχειριστούν τις προκλήσεις που θα προκύψουν και πώς μπορούν οι τελευταίες να προετοιμαστούν καλύτερα γι’ αυτή τη μετάβαση. Μιλά επίσης για το ρόλο του ΣΔΑΔΕ στην υποστήριξη των επιχειρήσεων στην προσαρμογή αυτή, καθώς και για σχεδιαζόμενες πρωτοβουλίες ενημέρωσης και εκπαίδευσης. Αναφέρεται στις πολιτικές ισότητας που εφαρμόζονται στο Ίδρυμα Ωνάση και εξηγεί πώς η τέχνη και ο πολιτισμός μπορούν να επηρεάσουν θετικά τις κοινωνικές αντιλήψεις για την ισότητα. Τέλος, μας μίλησε για την πρωτοβουλία Κοινωνικής Υπευθυνότητας AdvantAge, και κλείνει με ένα ηχηρό κάλεσμα για δράση προς τις επιχειρήσεις, τους εργαζομένους και την κοινωνία, κάτω από το πρίσμα της φετινής καμπάνιας για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, “Accelerate Action”.